Khamis, 17 Disember 2009

Petua Keselamatan Biasa

Malam itu Cicak mengangkut saya merayau malam.

Sengaja kami nak mencuba keterujaan naik kereta Kenari Cicak yang sudah tukar tayar besar dan spring. Dia punya ketinggian sudah mengalahkan kereta Kembara. Hampir sama taraf dengan gadis penjaga tol.

Sampai di suatu simpang, rupa-rupanya ada pemeriksaan lalulintas oleh pihak polis.


"Fuh, nasib baik aku pakai tali pinggang keledar." Kata saya dengan siku terkeluar di tingkap.

Cicak memang tidak gemar pasang penghawa dingin. Dia takut sejuk.

"Kita pakai sepatutnya pakai tali pinggang keledar bukan sebab takut polis." Cicak tiba-tiba bersuara dengan tangan kemas di stereng.

"Huh?" Saya bersuara nafas pendek.

"Kita pakai tali pinggang keledar untuk keselamatan." Cicak bercakap gaya pakar motivasi, dengan sebelah tangan membetulkan kolar dan kening sedikit terangkat.

Saya buat buat sibuk kuatkan radio.

2 ulasan:

HBM Consultant berkata...

Ahahahaa.. Ayat Encik Cicak itu sama seperti ayat anak angah, Farhan kepada adiknya! Hehehehe...

Tanpa Nama berkata...

badi.. hawa tengah bengang xdpt chatting ngan badi
=ain