Isnin, 27 Oktober 2008

Cukup sudah lah tu beraya…



Syawal kali ini memang saya sambut dengan penuh sakan. Tak fikir apa lagi dah. Raya sahaja semata-mata. Setiap hujung minggu, pasti saya akan pergi ke rumah terbuka sahabat handai saya.


Satu hapah benda lain pun saya tak hiraukan. Pelajaran saya abaikan, satu buku pun saya tak sentuh, projek saya pula saya hanya sentuh untuk memuaskan hati penyelia projek, blog ini juga tidak saya kemaskini semenjak dari 1 Syawal yang mulia.

Tiada cerita? Bersepas cerita sebenarnya, sehinggakan bertaburan dan tak tahu hujung pangkal dah. Terlalu banyak raya sehingga saya mula hanyut dan hanyut dan hanyut sehingga saya mula lemas dalam keenakan menyambut lebaran.

Hampir keseluruh Selangor saya sudah beraya. Melaka dan Negeri Sembilan juga sempat saya singgah. Setiap hujung minggu pasti saya akan berbaju melayu dan siap bersamping. Setiap hujung minggu pasti saya akan ada makan ketupat, lemang, rendang dan sate. Setiap hujung minggu juga pasti saya akan bersalaman dengan banyak orang-orang yang saya tidak kenal sebelum ini.

SAya sempat juga beraya di rumah kediaman bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir. Banyak lagi cerita tentang raya yang saya terlibat di sini, dan sini.

Tahun ini mungkin bagi saya adalah tahun paling sakan saya beraya semenjak saya mencecah usia 20 tahun. Semakin ramai kawan, semakin bervariasi raya saya dibuatnya. Terima kasih pada mereka-mereka yang telah menjemput saya beraya dirumah mereka. Maaf dipinta bagi jemputan yang tidak dapat saya penuhi.

Sudah lah tu, cukup! Banyak sangat kolestrol dah! He he he he… Saya tidak hirau sangat mengenai kolestrol sebenarnya, akan tetapi, saya lebih hiraukan mengenai perperiksaan akhir yang pasti kunjung tiba pada hari Rabu ini. Ya! Ini adalah kali terakhir saya akan menghadapi perperiksaan di gedung ilmu Uniten ini. Saya tidak mahu mempersia-siakan peluang terakhir saya.

Usaha! Tekun! Jaya! Jata sekolah rendah saya, Sekolah Kebangsaan Gombak Utara yang saya jejaki pada 19 tahun yang lalu. Kini terngiang-ngiang ibarat memberi semangat kepada saya. Ya! Saya akan berusaha menamatkan saga 20 tahun saya bergelar “pelajar”.

Cukup! Sudah! Tamat! Fin! The End! Noktah! Dengan ini, saya mengisytiharkan, proses beraya sesi tahun 2008M, ditamatkan pada malam ini, bersamaan 27 Syawal! Maaf jika ada yang mengajak saya beraya lagi. Saya perlukan noktah disini.. huhuhuhu…:)



1 ulasan:

None berkata...

Hahahaha!!! Kite nk bergraduasi tak lama lagi... yeay!!