Sabtu, 10 Januari 2009

Peduli Palestin!


Selalunya, saya tidak menulis mengenai hal yang tiada penglibatan secara terus dengan peribadi saya. Akan tetapi, oleh kerana saya Muslim, dan gambar di atas benar-benar menyentuh hati saya. Gambar itu saya curi dari blog - peejburhan.blogspot.com.

Apa tindakan kita? 6 tahun yang lalu, semasa saya masih lagi seorang aktivis yang aktif, saya sempat berkempen untuk memboikot produk-produk Israel, Saya juga sempat menyelitkan risalah-risalah dalam zine terbitan saya, "Hati Kontras". Saya selalu ke sini untuk panduan.

Selain berdemonstrasi, kita juga boleh berdoa bersama-sama. Ingat, Doa mestilah ikhlas dan yakin. Setelah selesai solat Jumaat tadi, Imam masjid kampung saya mengadakan solat hajat beramai-ramai, dan doa Qunut Nazilah dibacakan.

للهمﺇنانجعلك في نحورأعدائناونعوذبك من شرورهم اللهم بدد شملهم وفرق جمعهم وستت

كلمتهم وزلزل أقدامهموسلط عليهم كلبا من كلابك يا قهار يا جبار يا منتقمياالله ياالله يااللهاللهم يا منزل الكتاب ويا مجري السحاب ويا هازم

الاحزابﺇهزمهم ﺇهزمهم ﺇهزمهوانصرنا عليهم


"Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 merekaYa Allah,Leburkanlah kumpulan2 mereka Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan merekaGoncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing2 kamu kepada mereka Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa Wahai tuhan yang bersifat murka Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah, Wahai tuhan yang menurunkan kitab, Wahai tuhan yang mengarakkan awan Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab Kalahkan mereka Kalahkan mereka Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka."



Apa itu Qunut Nazilah? Sila klik sini untuk belajar, dan jangan hanya bertaklid buta ya... :)

Tiada ulasan: