Isnin, 4 Ogos 2008

Pembentangan oh, pembentangan...



Pagi Jumaat yang lalu, kami ada pembentangan untuk tugasan yang telah diberikan oleh Dr. Siti Salbiah. Pada awalnya, hanya saya dan Aliaa yang sepatutnya membentangkan. Akan tetapi, kerana kurang yakin dengan diri sendiri, saya telah mengheret Pokcik sekali dalam pembentangan kami.



Saya agak kucar-kacir untuk pembentangan hari itu kerana sudah lebih 4 bulan saya tidak melakukan pembentangan di hadapan pelajar sekelas. Pagi itu saya siap memakai kemeja dan kasut. Ini adalah kali pertama saya memakai kemeja dan kasut ke kelas untuk semester ini. Andai ibu saya tahu, pasti dia gembira.



Pembentangan pada awalnya berjalan agak lancar, walaupun saya agak gugup, akan tetapi, bahana menerpa apabila sampai ke pertengahan. Suara saya tiba-tiba hampir hilang akibat tekak yang juga tiba-tiba mengering.

Sebelum memalukan diri saya dengan bersuara ibarat kartun, Terus saya menyerahkan tugas pembentangan kepada Pokcik. Pokcik menyambut tugasan itu dengan pantas dan ribuan carutan bertalu-talu. Hehehehehehe..



Kekalutan kami diperhatikan seluruh kelas termasuk separuh dari ahli kumpulan kami. Mereka kelihatan tersengih geli hati melihat gelagat kami... Siaplah korang nanti, tunggu tugasan berikutnya... Kah Kah Kah Kah...



Tiada ulasan: