Khamis, 31 Julai 2008

Maaf para kerabat, Choki Choki masih gagal dikesan

Semalam, setelah berjumpa dengan Cik Alyaa dan Kak Sha, Saya mengajak Faris untuk pergi ke Mydin Kajang bagi menyelesaikan misi membeli cokelat Choki Choki secara borong. Saya dengan mulut manis ini telah menjanjikan 4 batang Choki Choki seorang kepada ahli-ahli yang telah berpenat lelah berusaha menarik ahli ketika bazaar persatuan dan kelab tempoh hari, hanya jika mereka mendapat 100 keahlian berdaftar dan berbayar.



Ternyata, usaha mereka berjaya, dan 4 batang Choki Choki akan dianugerahkan kepada mereka. Oleh kerana saya ini seorang presiden yang miskin dan muda, jadi saya berusaha mencari bekalan Choki Choki yang paling borong dan murah di pasaran. Maaf atas dasar penjimatan saya ini, hehehehe...



3 tempat utama di mukim Kajang telah saya terokai bersama Faris. Mydin, Econsave dan juga Tesco. Tidak diketemukan juga saya dengan Choki Choki itu... Di persinggahan terakhir saya, Tesco, terdapat pelbagai jenis coklat yang boleh dikatakan sezaman dengan Choki Choki, namun masih tiada Choki Choki.



Akhirnya kami berputus asa, dan terus membeli-belah barang keperluan lain. Kami membeli-belah dengan perasaan hampa.



Kami tidak dapat mencari lebih lama, kerana saya perlu pulang awal, dan memasak untuk berbuka puasa dengan Ammzar. Jangan risau, hujung minggu ini saya akan pulang ke Gombak, Choki Choki pasti ada di Gombak! Saya kena masak hari itu kerana Ammzar terkena penyakit malas pada petang itu. Hampeh!




Tiada ulasan: