Sabtu, 10 Januari 2009

Hijrah Dan Tahun Baru.

Selamat menyambut Maal Hijrah 1430 dan tahun baru 2009 Masihi. Memang agak lambat saya ucapkan di sini, tapi, apa boleh buat, saya tewas terhadap kesibukan dan kelalaian.


Banyak perkara yang saya sudah lalui pada tahun sudah. Macam-macam yang sempat saya rasa, alami dan jumpa. Tahun 2008 memang agak rancak dan mencabar bagi saya. Ibarat pada tahun 1998 di mana saya mengalami perubahan hidup dengan masuk tingkatan 4. Perghh.. Cerita panjang pun tak guna. Buat penuh hard disk je.


Menjelang akhir tahun 2008, Pelbagai perkara yang tidak saya jangka sangat sempat pula saya buat. Antaranya :-

1- Menonton konsert Dewangga Sakti di AF bersama Soraya



2- Merayau di Annexe, Central Market dan melihat pameran-pameran, serta singgah di ‘Kafe Korang’ anjuran Food Not Bombs KL. (sempat juga cetak baju sehelai).



3- Menghadiri forum kebebasan bersuara, juga di Annexe.


4- Menonton ‘Teater Bukan Teater’ arahan Isham, sebanyak dua kali. Sekali bersama Pokcik dan Lisya, sekali bersama Farhan.





5- Bertemu politikus veteran, Syed Husein Ali.



6- Bertemu penyajak idola saya, Pyan Habib.


7- Merayau sampai letih bersama Jaja di Taman Megalit, Putrajaya.



8- Mencari barang-barang dan merayau di Nilai 3 bersama Ewok.



9- Terkejut dengan harga makanan yang super murah di UiTM Segamat bersama Firdaus.



10- Lepak sambil menyaksikan persediaan malam tahun baru di Dataran Merdeka, bersama Pokcik, Paan dan Firdaus.


11- Membawa adik-adik perempuan saya lepak di Bukit Bintang.



Akhir sekali, atas sebab-sebab tertentu, saya terpaksa Hijrah kembali ke Gombak, meninggalkan teman-teman saya Firdaus, Paan dan Hakim… .


Oh ya, kali ini, saya mendekorasikan semula blog saya, dan gaya penulisan saya mungkin berbeza. Apa-apa pun, terima kasih semua!


Tiada ulasan: