Sabtu, 10 Januari 2009

Kedekut punya budak...


Awal bulan, saya dapat tiket percuma, pemberian Kak Seri untuk menonton wayang Cicakman 2 di KLCC. Saya membawa kedua-dua adik perempuan saya pergi menonton. Kalau bukan tiket percuma, jangan harap la... hahahaha.


Tamat menonton, kami pergi ke Kinokuniya, sebab Hawa kata dia nak cari buku resipi kek. Nak cuba kek baru katanya. Saya pun terus membiarkan dia membelek-belek buku-buku resipi, dan saya menyambung proses merayau-rayau melihat-lihat buku lain.


Cis! Bertuah punya budak! Cari buku bukan nak beli rupanya, semata-mata nak tangkap gambar resipi-resipi yang macam menarik. Nak jimat katanya. Mana la agaknya dia belajar kedekut macam tu. Resipi pun nak plagiat ka?!


Sebut-sebut pasal makanan ni, teringat pada minggu lalu, tiba-tiba tekak saya gatal berselera untuk makan makanan barat untuk sarapan. Jadi, setelah bertolak dari rumah Mat Aris, saya singgh dahulu di Maju Junction. Niat asal saya untuk makan waffle bersama aiskrim, seperti yang terdapat di Alamanda, Putrajaya. Akan tetapi, tak wujud pula di Maju Junction. (memang sampai sekarang, saya tidak tahu jika benda alah itu wujud di KL).


Jadi, saya melantak sepinggan hidangan "Turkey Slice + Pastry". Hampir kembang tekak saya. Punya lah berminyak dan berlemak. Akan tetapi, saya agak kagum dengan kenikmatan kopi yang dihidangkan bersamanya.



Hahahahaha! hurmm... Apa-apa pun, apabila anda menikmati hidangan, makanlah sampai habis, jangan nak mengada-ngada tinggal sisa. Ingatlah pada mereka yang jangankan nak makan.. nak jumpa makanan pun susah. Membazir itu amalan Syaitan... he he he he :)






Tiada ulasan: