Isnin, 12 April 2010

Jerawat

Pagi itu, tekak saya gatal mahu neslo.

Setelah selesai menghidupkan komputer, saya masuk ke pantry pejabat, dan mula mengambil satu cawan nampak mahal berwarna hitam.

"Kak!" Saya tegur kakak pembancuh teh.

"Minum Di? Nak akak buat?" Kakak pembancuh teh bertanya kepada saya.

"Terima kasih kak, saya bancuh sendiri ye..." Saya menolak sopan. Saya memang tak pernah mahu jika kakak pembancuh teh mempelawa mahu membancuh air untuk saya. Bukan sombong ya, cuma saya tak sanggup.

Lantas, saya terus mengeluarkan jurus-jurus pembancuhan neslo teragung. Begitu cermat dan cekap. Tiada satu sukatan pun yang tercicir.

"Sibuk ke Di?" Kakak pembancuh teh menyambung perbualan,..

"Sibuk gak la Kak..." Saya balas sambil tangan kiri kemas memegang cawan hitam nampak mahal, dan jari-jemari kanan mengayun camca dalam radius yang paling tepat.

"Ha, ada jerawat tu. Jerawat pemanis tu." Peka sungguh kakak pembancuh teh itu. Saya sendiri pun hampir tak sedar ada jerawat baru tumbuh di atas bibir belah kiri.

"Ada rindu orang ke?" Kakak pembancuh teh cuba serkap jarang.

"Hahahaha! Mana ada kak, biasa je ni" Saya ketawa sambil beredar ke meja saya.

"Tekanan kerja lah kak oi..." Saya cakap dalam hati sambil menghirup neslo panas.

Saya tipu separuh... haha.


2 ulasan:

..nOWa.. berkata...

hahahahaa!! teori jerawat dengan jatuh cinta masih relevan..apa kata banyak jerawat menggambarkan banyaknya cinta..

uptownkitz berkata...

salam..waaAAaaa..sorry abg hadi, ampun maaf sangat2..saya terindu abg last week tu .. :p .. g.luck..tc boOOooob~~