Isnin, 8 September 2008

Berbuka di masjid? yum yum



Ya, di bulan Ramadhan yang mulia ini, Masjid mula menerima kedatangan saya dan beberapa ahli rumah yang lain dengan lebih kerap. Berbuka di Masjid sudah menjadi aktiviti utama bulan Ramadhan kepada saya untuk sepanjang 3 tahun saya di Uniten.


Akibat dari berbuka di Masjid, Baba, salah seorang imam dan pegawai agama di Masjid Uniten sudah menjadi sahabat saya dan selalu berbual dan bergurau dengan saya sambil menanti waktu untuk berbuka. Beliau adalah salah seorang orang agama yang agak lain dari yang lain.


Aktiviti ini amat saya sokong kerana, bukan sahaja dapat mengimarahkan Masjid, malah ia dapat menjamin kestabilan ekonomi poket saya. Maklumlah, makan percuma. Bukannya senang dapat berjimat ketika belajar di Uniten ini. Saya bersama setiausaha ekonomi dan kebajikan saya, Ammzar memang menjadikan ini sebagai aktiviti tetap kami untuk berbuka, melainkan ada rancangan lain. Apa-apa pun, Bismillahirrahmanirrahim... :)


Tiada ulasan: