Selasa, 9 September 2008

Jenaka setelah berbuka


Setelah kenyang berbuka di dewan utama masjid, saya bersama Zul (bukan Zul koir) dan Ammzar naik ke tingkat atas untuk mengangkat wuduk dan solat maghrib. Dengan tangan yang masih belum berbasuh, dialog ini pun tercetus.


Ammzar : Puasa sekarang ni sejuk la pulak, senang lapar.

Zul : Ada member aku, lapar dia tahan, haus pun dia tahan, tapi satu je dia tak tahan.

Ammzar : Apa dia?

Zul : Dia tak tahan nak korek hidung! dia kata, kalau tak korek hidung, tak puas.. hahahaha

Hadi : Eh, tapi sebenarnya korek hidung boleh je la... tak batal pun

Ammzar : Ha'ah, pasal korek hidung pun banyak gak orang kata tak batal.

Hadi : Tapi, jangan la pulak masuk tiub kat hidung, pastu masukkan makanan.. masukkan nasik ke, memang lah batal..

Zul : Aku rasa kalau nak senang, masukkan yogurt je... kenyang jugak... hahahaha!

Ammzar : Tapi kalau nasik terkeluar ikut hidung macam mana ha?

Hadi : Huih! pedih tu, mau nya yang ada sambal... hahahahahaha!

1 ulasan:

candy.luvein berkata...

bob..ak nk nyorok la cmni. haha.. weh. xpuas aty ni nk tnye.. korek idung xbatal pose erk? erk erk?