Khamis, 29 Mei 2008

Mulan Jameela

Ketika dalam perjalanan untuk makan tengahari, radio dalam kereta Zul sedang menyiarkan lagu lama dari kumpulan Ratu, ‘Teman Tapi Mesra’.. Saya seperti biasa turut menyanyi perlahan2 lagu itu mengikut rentak.

“Ini Ratu yang ada Mulan dulu tu kan?” Zul menanyakan soalan seperti sengaja dengki dan ingin saya berhenti menyanyi.

“Ha’ah.. Aku suka Mulan ni..” Jawab saya sambil teruskan nyanyian.

“Apsal dia ni kalo nyanyi mesti ada bunyi2 efek nafas? “ah.. ah.. ah..” macam dalam lagu ‘Makhluk Tuhan Paling Sexy’ tu? Dalam lagu ni pun ada...” Zul bersuara lagi dengan selingan bunyi ketawa kecilnya.

“Trademark dia la tu kot.. tapi Aku memang suka Mulan..” Saya membalas dengan kurang sengih.

“Eh, Mulan ni hari tu aku tengok, dia ada berlakon.. Dalam drama Indo, ada berlakon jugak dia ni dulu.. Tapi, dia jadi jahat.. hahahaha! Memang sesuai la dengan muka dia yang jahat tu.. hahahahaha!” Zul meneruskan bicara dan ketawa, sambil memandu cermat.

Amboi, bukan main lagi dia mengata kekasih saya sorang tu. Lantas saya mencekup rambut Zul dari belakang, menarik kepalanya dan menghentak mulut beliau pada stereng kereta berkali2 sampai darah mula mengalir. Kemudian saya menjahit mulut beliau dengan diselitkan selipar diantara gigi atas dan bawahnya. Saya tumbuk hidungnya sampai darah mengalir deras bersama hingus dan menyebabkan Zul tidak boleh bernafas. Saya ingin meneruskan seksaan saya, tapi apakan daya, saya hanya berimaginasi. Saya sedar, kekerasan bukan jawapan. Saya hanya menjawab dengan..

“Lantak lah.. apa-apa pun, Aku memang suka Mulan.”

Tiada ulasan: