Khamis, 15 Mei 2008

pagi di teratai mewah


hari ini saya bangun pagi.. ya, memang agak pagi dari biasa, jam 7 dan saya tidak tidur balik. selalunya saya akan bangun jam 9.00 pagi memandangkan saya masuk kerja jam 10.30am. bangun pagi, tapi tak buat apa2 pun.. tengok internet, cek email, layan YM, layan video2 kat you tube, dan tak keluar langsung dari teritori tilam sheikh yang saya tumpang untuk mengecapi nikmat tidur malam tadi. keluar je dari tilam pun atas dasar perasaan nak terberak yang amat kemuncak.... hehehehe. tapi sebelum melangkah ke tandas, saya sempat singgah ke berandah. di berandah, saya melihat panorama yang telah lama tidak saya kecapi.. melihat pasar pagi dari berandah yang tinggi... dari atas, saya terasa seperti penguasa bumi yang memerhati dari langit.. sambil2 tu saya mengusyar2 mana lah tahu ada amoi2 manis yang membeli katak atau itik di pasar.. lalu kenyataan kembali, saya tersedar saya perlu berak.. hehehe adios!

Tiada ulasan: