Jumaat, 16 Mei 2008

Tangga


Dah selesai membuang hajat besar menggunakan tandas horror @ angker, serta dipenuhi dengan elemen damn! di rumah bernombor 4-11-1, saya meneruskan usaha saya menelaah video2 yang sudah temaktub dalam youtube. Terima kasih pada mereka yang rajin berhempas pulas memuatnaikkan video2 itu. Lantas asyik menikmati lenggokan tarian dan lunakan suara Mulan Jameela mendendangkan lagu ‘makhluk tuhan paling sexy’. Oh.. oh.. oh..

Tiba2 pintu dibuka dan kelihatan Sheikh pulang dengan sebungkus bihun ditangannya. Dia berpeluh2 dan tercungap2 lesu. Itu adalah waktu pulang dari kerja yang normal bagi Sheikh iaitu jam 8.00am. Walaupun tercungap2, namun dia masih mampu tersenyum mesra seperti biasa.

“Aduh.. Lif rosak siyut! Sampai kul 11” kata Sheikh.

Lif rosak adalah perkara biasa ketika saya masih adalah penghuni tetap di Teratai Mewah. Nasib baik lah hari ini saya akan hanya menuruni tangga sahaja, walau 11 tingkat, namun menuruni tangga takdelah menewaskan stamina saya. Takpela, boleh eksesais sikit.

9.45am saya dan Pokcik mula meninggalkan 4-11-1 untuk ke tempat kerja. Sampai je di muka tangga bersebelahan dengan lif, sudah terlihat hasil tamadun manusia yang indah menghiasi muka tangga – sebungkus sampah dibungkusi plastic transparent. Didalamnya siap ada pampers budak terpakai.. aduh, situ je buang taik anak? Mentang2 lif rosak, tangga jadi tong sampah diorang.


Dalam perjalanan menuruni tangga, kami sempat berbual2 dengan kakak2 cleaner yang sedang melepaskan lelah di tangga itu, maklumlaa.. tangga tu tinggi.. “dia urang kok buang sampah rata2 sih” kakak tu cakap. “ini kerja orang tak bertamadun!” kata Pokcik.. agak ahh.. setiap tingkat pasti ada sampah kat ruang tangga. “dik! Jaga2..! ada orang buang beer kat lantai tu..” pesan kakak lagi sorang kat saya..

Huh! Mabuk pandai.. tak pandai habiskan.. kalau tak habis pun, buang la elok2.. apa punya bodoh.. Nasib baik saya tak pijak.. kalo tak mungkin tergelincir pasal licin.. atau tergelincir pasal kaki saya mabuk.. ahahahahah..

Tiada ulasan: