Selasa, 16 September 2008

Pilihanraya atau pilih yang bergaya?

Saya sudah agak lama mengasingkan diri dari dunia politik, termasuklah politik dalam kampus. Saya bosan dan menyampah. Ini adalah kerana saya jatuh cinta pada seni. Mungkin agak ramai yang tidak mengerti. Saya jangkakan, tindakan berkecuali yang saya ambil adalah yang terbaik buat saya.


Saya fikirkan jika saya memperhambakan diri untuk seni, saya tidak perlu lagi berhadapan dengan birokrasi, korupsi dan kapitalisma.


Ternyata saya silap.


Akan tetapi, ketika kehangatan pilihanraya di Uniten, dan di detik-detik terakhir tempoh saya bergelar pelajar dan warga Uniten, saya diperkenalkan dengan seorang saudara yang ternyata berbeza pandangan politiknya dari pelajar-pelajar lain.


Kematangan beliau juga tidak dapat saya sangsikan. Saya seronok berkenalan dengan beliau. Jadi saya memilih untuk menyokong Syafeeq.


Mahu kenal beliau? sila klik sini....


Namun begitu, saya masih ternanti-nanti calon yang cuba menegakkan syariah di dalam kampus, ada berani?

Tiada ulasan: